سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستان تو سه کسند و دشمنانت سه کس . امّا دوستان تو . دوست تو و دوست دوست تو و دشمن دشمن توست ، و دشمنانت : دشمن تو و دشمن دوست تو و دوست دشمن توست . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :11
کل بازدید :446571
تعداد کل یاداشته ها : 93
103/2/29
11:48 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
سید جواد موسوی[2]
اینجانب سید جواد موسوی از اهالی روستای بداغ آباد ار توابع شهرستان مبارکه ودر نزدیکی زرین شهر دوست دارم تا بااین وبلاگ نام زادگاه خود وسایر همروستایی های خود به جهان معرفی کنم وامید وارم بتوانم با ورود به دنیای مجازی کسب دانش کنم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 


چقدر به حافظه کوتاه مدت خود ایمان دارید

با "توجه" و "دقت کردن" اطلاعات از حافظه حسی به حافظه کوتاه مدت انتقال می یابد. مدت زمان نگه داری اطلاعات در حافظه کوتاه مدت از چند ثانیه تا چند دقیقه متغیر میباشد.
 ظرفیت حافظه کوتاه مدت در افراد مختلف متفاوت میباشد و معمولا برای ارقام 7 ماده، برای حروف 6 ماده و برای واژه ها 5 ماده میباشد.یعنی که فرد میتواند تا 7 رقم پیاپی را پس از شنیدن بطور صحیح بازگو کند.
در صورت عدم مرور ذهنی و تکرار محتوای حافظه کوتاه مدت، اطلاعات محو شده و زوال می یابند. ظرفیت حافظه کوتاه مدت را میتوان با تقسیم اطلاعات به واحد های کوچکتر افزایش داد.
 حافظه کوتاه مدت  فرار بوده وبرای رفع نیازهای آنی وفوری بکار میرود.
 حافظه کوتاه مدت خود را تست کنید:
در این  تست اشیایی در تصویر مشاهده می کنید وقتی انها را به خاطر سپردید OK را کلیک کرده و انها را از میان بقیه پیدا کنید . این تست چنین مرحله است و با اولین اشتباه بازی تمام است .