اساس دانش، قدرت تشخیص اخلاقی و نمایاندن پسندیده آن و ریشه کن کردن ناپسند آن است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :11
کل بازدید :446559
تعداد کل یاداشته ها : 93
103/2/29
8:58 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
سید جواد موسوی[2]
اینجانب سید جواد موسوی از اهالی روستای بداغ آباد ار توابع شهرستان مبارکه ودر نزدیکی زرین شهر دوست دارم تا بااین وبلاگ نام زادگاه خود وسایر همروستایی های خود به جهان معرفی کنم وامید وارم بتوانم با ورود به دنیای مجازی کسب دانش کنم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 


روانشناسان توصیه می‌کنند: کلید غلبه بر خجالت و کم رویی برقراری ارتباط است.

 پیدا کردن کسی که در طول حیات خود هیچ گاه خجالت نکشیده، کار دشواری است. کم رویی و خجالت واکنش معمول به شرایطی است که فرد احساس می‌کند از هنجارهای اجتماعی و استانداردهای خود افت کرده است. در واقع خجالت و کم رویی یک زنگ خطر درونی است که به ما کمک می‌کند دریابیم چه موقع در معرض خطر خارج شدن از خطر پذیرش و رضایت اجتماعی هستیم.

پژوهشگران دانشگاه آلبرتا با انتشار مقاله‌ای در این زمینه در مجله انجمن روانشناسی انگلیس موسوم به «روانشناسی و روانپزشکی» خاطرنشان کردند: هر چند خجالت و شرم در حد طبیعی واکنش ضروری و دارای ارزش است اما اگر از حد استاندارد فراتر رود زندگی انسان را فلج می‌کند و این امر نه تنها بهداشت روانی فرد را تهدید می‌کند بلکه به تدریج او را از جامعه دور می‌کند و به انزوا می‌کشاند.

با این تفاصیل پژوهشگران تاکید می‌کنند: تلاش برای برقراری ارتباط با دیگران کلید اصلی افزایش اعتماد و اطمینان به نفس و غلبه بر این احساس شدید کم رویی است. باید بدانیم که هر انسانی ممکن است کار اشتباه و خطایی انجام دهد اما این نباید ما را از مردم دور کند. بلکه باید بعنوان یک انسان با دیگر همنوعان تماس و ارتباط داشت و این تمرین را می‌توان از خانواده و دوستان آغاز کرد.